Vybrali jste si konečně po dlouhém srovnávání bankovní, nebo nebankovní půjčku, vyplnili v pořádku žádost a dostalo se vám zamítavé reakce? To se bohužel stává a důvodů může být víc. Kromě možné technické chyby bývá nejčastějším důvodem pro zamítnutí nesplnění některé z podmínek půjčky. Jaké to mohou být?

Na co si dát pozor v žádosti o půjčku

  • Vyplňte všechna povinná pole (často bývají označena hvězdičkou)
  • Nezatajujte vaše skutečné výdaje, uškodili byste pouze sami sobě
  • Hodnověrně vyplňte vaše příjmy, opět je nijak „nepřikrášlujte“
  • Po odeslání online žádosti buďte v dosahu mobilního telefonu

Důvody pro zamítnutí žádosti

Záznam v registru dlužníků

Právě záznam v registru dlužníků (nejznámější z nich je SOLUS, nicméně existuje jich mnohem víc, přičemž registry mohou být i pozitivní) je jednou z nejčastějších příčin zamítnutí žádosti o půjčce – zejména žádate-li v běžné bance. Banky tyto registry kontrolují vždy a objeví-li negativní záznam, znamená to pro žadatele automatickou „stopku“. Nebankovní společnosti posuzují žadatele také velmi důkladně (ukládá jim to zákon), ale mohou být v posuzování žadatele objektivnější. Důkazem toho budiž nabídka půjček bez registru. Nebankovní poskytovatele mohou posuzovat i další faktory a negativní záznam z dřívějška může být vyvážen například dobrou bonitou žadatele. Obvykle ale platí, že půjčky bez registru bývají výše úročené – kompenzují vzniklé riziko.

Nedostatečná bonita žadatele

Bonita je údaj, kterým společnosti hodnotí finanční důvěryhodnost klienta. Právě bonita bývá také zásadním faktorem při vyhodnocováná úvěruschopnosti žadatele. Jinými slovy, čím lepší finanční situaci žadatel o úvěr má, tím lepší je jeho pozice a vyšší bonita. A pochopitelně naopak. Stanovení bonity je různé, obvykle ale se berou v potaz následující „parametry“ žadatele:

  • Věk
  • Finanční příjem
  • Zaměstnání
  • Trvalé bydliště
  • Forma bydlení
  • Vzdělání

Nedostatečně vyplněná žádost o půjčku

I s tímto se často poskytovatelé úvěrů setkávají. V situaci kdy se jedná pouze o malou – formální – chybu (překlep apod.), snaží se s žadatelem spojit a informace upravit nebo doplnit. Zvláště důkladně je vhodné kontrolovat e-mail a telefonní číslo, překlep v těchto údají může znamenat, že poskytovatel nebude mít možnost se s vámi kontaktovat. Stejně tak podstatné je na oba kanály včas reagovat. Většina poskytovatelů navazuje první kontakt telefonicky, je tedy žádoucí být „na příjmu“.

Chybějící ručitel

Pokud žádáte o velkou půjčku, je možné, že bude vyžadován ručitel, případně bude nezbytné ručit odpovídající nemovitostí. Pokud tuto podmínku klient nesplní, je celá žádost automaticky stornována.

Co když mě nikdo nekontaktoval?

I toto se může ve výjimečných případech stát. Obvykle poskytovatelé kontaktují zájemce o úvěr ve stejný den, výjimkou samozřejmě mohou být (a bývají) víkendy a pochopitelně svátky. Pokud podáte žádost o půjčku například v pátek odpoledne, je možné, že budete kontaktováni až po víkendu. Pokud se vám někdo v pracovní dny neozve do 48 hodin, zkuste se spojit telefonicky přes zákaznický servis. Rovněž můžete zažádat o jinou půjčku, pokud neuspějete u jedné společnosti, možná vám vyjde vstříc jiná…



Autor článku:

S ohledem na datum vydání tohoto článku nemusí být všechny uvedené informace aktuální.
Vždy aktuální informace a parametry naleznete na stránkách daného poskytovatele.


Přečtěte si také…